از سرمایه گذاری تا خرید خانه و لوازم زندگی

احسان والیان
    • اشتراک‌گذاری
    • 449
    • 0
    از سرمایه گذاری تا خرید خانه و لوازم زندگی

    باید جایی را برای سرمایه گذاری پیدا کرد که ایمن باشد و تمام زوایای فعالیتش قانونی و تحت نظارت باشد. از طرف دیگر هم رکود می‌تواند فروش به موقع زمین و واحدهایی که به قصد تبدیل به خانه‌ای معقول خریده‌ایم را به تعویق بیاندازد و به اصطلاح دست‌مان را در پوست گردو بگذارد. به این معنی که نقدشوندگی در این نوع سرمایه گذاری می‌تواند برای مدت طولانی از بین برود.

    رویا جای حقیقت را گرفته است. تا همین چند سال پیش خرید یک خانه نقلی آن چنان دور از ذهن نبود. لوازم خانه را هم با همان حقوق ماهیانه در چند مرحله می‌خریدیم. اما مدتی است که ورق برگشته و اوضاع دخل و خرج حتی ذره‌ای با هم خوانایی ندارند. خرید خانه برای بسیاری تبدیل به یک رویای دست نیافتنی شده و در صورت آسیب دیدن وسایل خانه هم برای تعویض‌شان باید از قبل مقدار قابل توجهی پول کنار بگذاریم. با این حساب تنها نمی‌توانیم به عایدی ماهانه خود بسنده کنیم. با توجه به این آگاهی که امکان افزایش قیمت‌ها در ماه‌ها و سال‌های پیش‌رو باز هم شامل حال خانه و لوازم زندگی می‌شود، پس سرمایه گذاری برای خرید خانه و خرید لوازم زندگی را باید از همین حالا، به ویژه برای فرزندان‌مان در نظر داشته باشیم. اما چه زمینه سرمایه گذاری برای رسیدن به این اهداف مالی مناسب است و بهترین ابزارهای سرمایه گذاری کدامند؟

    بیشتر بخوانید: چگونه برای ازدواج و شروع زندگی مشترک سرمایه گذاری کنیم؟

    سرمایه گذاری برای خرید خانه

    خرید زمین و خانه های کم قیمت

    یکی از شیوه‌هایی که بسیاری از افراد در سرمایه گذاری برای خرید خانه به کار می‌گیرند خرید خانه‌هایی در اطراف شهر و یا تکه زمین‌هایی در شهرستان‌ها است. بعد از مدتی همگام با رشد مسکن و افزایش قیمت‌ها بی شک این دست خانه‌ها و تکه زمین‌ها هم با رشد مواجه خواهند شد. در مواقعی این رشد به حدی می‌شود که یک تکه زمین که تا چند سال قبل بی ارزش بوده چنان دچار افزایش قیمت می‌‎شود که به ارزش یک خانه در مرکز شهرهای بزرگ می‌رسد. اما آیا این روش همیشه جواب می‌دهد؟ متاسفانه بسیاری از افراد سرمایه گذار در زمینه املاک و مستغلات را می‌بینیم که گرفتار افراد سودجو و کلاهبرداری‌های‌شان شده‌اند. در دادسراها می‌بینیم که یک نفر یک واحد یا قطعه زمین را به چند نفر فروخته است. قطعه زمین‌هایی هم بوده‌اند که با نام زمین‌های تفکیک شده فروخته شده‌اند و بعد از فروش، سرمایه گذاران متوجه شده‌اند که زمین خریداری شده با ماهیت تعریف شده‌اش از سوی فروشنده تفاوت بسیاری دارد. هزاران هزار اتفاق و دام وجود دارد که بی شک هر کدام از ما حداقل یک حالت از این هزاران فریب را شنیده‌ایم. به یاد داشته باشیم که سرمایه گذاری موفق با مفهوم امنیت همراه است. باید جایی را برای سرمایه گذاری پیدا کرد که ایمن باشد و تمام زوایای فعالیتش قانونی و تحت نظارت باشد. از طرف دیگر هم رکود می‌تواند فروش به موقع زمین و واحدهایی که به قصد تبدیل به خانه‌ای معقول خریده‌ایم را به تعویق بیاندازد و به اصطلاح دست‌مان را در پوست گردو بگذارد. به این معنی که نقدشوندگی در این نوع سرمایه گذاری می‌تواند برای مدت طولانی از بین برود؛ بنابراین نقد شوندگی را هم باید علاوه بر امنیت به تعریف یک سرمایه گذاری نتیجه بخش اضافه کرد.

    بیشتر بخوانید: 4 راه متفاوت برای دو برابر کردن پولمان

    سرمایه گذاری برای خرید خانه

    بیشتر بخوانید: بهترین ماشین برای سرمایه گذاری چیست؟

    نقدشوندگی و امنیت در سرمایه گذاری برای خرید خانه

    حال که به بررسی معایب یکی از معمول‌ترین انواع سرمایه گذاری برای خرید خانه پرداختیم این سوال مطرح می‌شود که پس روش سرمایه گذاری مطمئن با نقدشوندگی بالا کدام روش و کدام زمینه سرمایه گذاری است؟ در پاسخ باید گفت که همان‌طور که املاک و مستغلات با افزایش قیمت مواجه هستند زمینه‎‌های سرمایه گذاری دیگر هم رشد قیمت دارند. طلا، سهام و اوراق بهادار با درآمد ثابت از دسته زمینه‌های سرمایه گذاری هستند. اگر بتوانیم به درستی به هر کدام از این زمینه‌ها ورود کنیم می‌توانیم در بلند مدت و با قرار دادن سرمایه مناسب رویای خرید خانه را به واقعیت تبدیل کنیم. اما چطور به درستی سرمایه گذاری کنیم که به این هدف مالی مهم برسیم؟ اگر ابزار سرمایه گذاری را به درستی انتخاب کنیم می‌توانیم تا حد قابل توجهی امیدوار باشیم. خرید فیزیکی طلا، بازکردن حساب بانکی و یا روش مستقیم سرمایه گذاری در بورس در حالی که دانش کافی از آن نداریم نه تنها ما را به اهداف مالی‌مان مانند سرمایه گذاری برای خرید خانه و لوازم خانه نزدیک نمی‎‌کنند، بلکه ممکن است سرمایه ما در این روش‌های منسوخ شده دچار ضررهای بسیار شود. ابزار درست مانند صندوق های سرمایه گذاری با داشتن تیمی متخصص می‌توانند به خوبی سرمایه‌مان را به سمت هدف مالی که در ذهن داریم هدایت کنند. خانه‌دار شدن هدف شیرین و ارزشمندی است. اما به این شرط که در سرمایه گذاری استمرار داشته باشیم، افق دید بلند مدت را در نظر بگیریم و در جای مناسب شروع به سرمایه گذاری کنیم. خوب است که شما هم تجربیات خود را از مسیرهای سرمایه گذاری و اهداف مالی‌تان در قسمت نظرات این مطلب به اشتراک بگذارید تا به کمک هم به دیدی گسترده‌تر دست پیدا کنیم.